SKARGI I WNIOSKI
na podstawie art. 233 Kodeksu Postępowania Administracyjnego
Skargi i wnioski można kierować do PINB w Jarocinie poprzez dostarczenie pisma na dziennik podawczy, przesłanie pocztą tradycyjną lub za pośrednictwem kontaktu elektronicznego (ePUAP, e-doręczenia,) którym w przypadku Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Jarocinie jest adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej na platformie ePUAP (https://epuap.gov.pl): /pinbjarocin/SkrytkaESP
Ważne informacje:
Po otrzymaniu skargi w sprawie indywidualnej tutejszy organ informuje skarżącego o przyjęciu skargi do rozpatrzenia. O rozpatrzeniu skargi lub wniosku wnioskodawca zostanie poinformowany pisemnie.
W przypadku wszczęcia przez organ postępowania administracyjnego (gdy skarżący jest stroną postępowania) skarga jest załatwiana w toku tego postępowania i nie wymaga odrębnej odpowiedzi organu.
W pozostałych przypadkach odpowiedź ma formę krótkiej informacji o wszczęciu postępowania z urzędu (jeśli skarżący nie jest stroną) lub o braku podstaw do podjęcia działań w sprawie.
W przypadku interwencji w zakresie nieprzestrzegania przepisów prawa budowlanego z urzędu podejmowane są przez tut. Organ czynności kontrolne, po przeprowadzeniu których wszczynane jest odpowiednie postępowanie administracyjne lub dokonywane są inne określone prawem działania.
W przypadku skarg indywidualnych nie stosuje się przepisów w zakresie terminu (art. 237 KPA) oraz zawiadomienia o sposobie załatwienia skargi (art. 238 KPA).
Powyższe nie dotyczy wniosków o udostępnienie informacji publicznej oraz skarg, które na podstawie odrębnych przepisów mogą być wnoszone na adres poczty e-mail podany na niniejszej stronie internetowej w zakładce Kontakt.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 PINB JAROCIN